måndag 5 november 2012

Delar av en grå måndag...









Idag har jag en ledig måndag. En blyertsgrå, regnig sådan. Men det gör absolut ingenting. Jag har hunnit med lite tråkigt pappersarbete. Övertalat mig själv att låta bli att städa (städningen finns ju kvar) och istället tagit en runda på stan och införskaffat en hög med inredningsmagasin, köpt nya latteglas - galet fina, och fixat nytt garn till nästa projekt. Vantarna är snart färdiga, och jag ser med spänning framemot om jag ska kunna få till en mössa också. Men nu ska jag hämta yngste sonen på skolan och sen ska jag kura upp mig i soffan med en kopp thé och en vaniljbulle och inspireras av vackra danska julhem.

Ha en fortsatt fin måndag.






30 kommentarer:

  1. åh! mysigt det låter.
    och ja visst är det en grå grå Måndag här i Skåne idag.
    Jag städade dock, så nu är det ur vägen ;)
    Nu tar jag en runda och köper några magasin jag med tror jag minsann.
    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  2. men det är väldigt vackra GRÅ glimtar som du visar ...

    ha en härlig dag (så klart den blir med de där underbara vaniljbullarna)!
    u

    SvaraRadera
  3. En GRÅ måndag är helt ok när du visar dina fina bilder:)

    Latteglas har jag också fallit tillbaks på, efter några år med muggar av alla de slag, känns
    väldigt GOTT igen, extra gott med en smarrig vaniljbulle till:)

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  4. Ibland är det helt ok med en grå måndag. Vackra danska julhem kan man aldrig få för många av!
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  5. Vackra bilder! Härliga svart/vit/gråa toner...

    Kram Jessica

    SvaraRadera
  6. vILKA FINA BILDER
    vAD SKÖNT DET ÄR NÄR MAN KAN LÅTA BLI ATT STÄDA PÅ SIN LEDIGA DAG OCH GÖRA NÅGOT ROLIGARE ,KVALITETSTID KALLAR JAG DET DÅ
    hA EN SKÖN KVÄLL

    SvaraRadera
  7. It sounds like you are having a wonderful day relaxing and enjoying tea and a delicious vanilla bun. I wish I had some too! I love the black and white images, very nice. Good luck with the mittens, I used to knit years ago and found it very relaxing.

    Enjoy the day!

    SvaraRadera
  8. Åh, vilka fina bilder! Det är något särskilt med den där grådagern...

    SvaraRadera
  9. Mysig dag.
    Här har du en som inte kunde motstå den tidningen då framsidan var det vackraste jag någonsin sett.

    Kram Teres

    SvaraRadera
  10. Vad glad jag är att du hittat tillbaka till bloggen och din inspiration. Har saknat dina underbara bilder. Dem är som en lisa för själen för oss på andra sidan skärmen och det hoppas jag att du förstår:)

    Ha en fin kväll!!

    Kraam Emma

    SvaraRadera
    Svar
    1. så fint sagt.
      tack så mycket.

      kram
      anna-malin

      Radera
  11. Vad glad jag är att du hittat tilbaka till bloggen och din inspiration. Dina bilder är som en lisa för själen för oss här på andra sidan skärmen, det hoppas jag att du vet:)

    Ha en fin kväll!!

    Kraam Emma

    SvaraRadera
  12. Så skönt det måste vara med ledig måndag! Att inleda arbetsveckan på en tisdag låter mycket trevligare :)

    Kram sabina

    SvaraRadera
  13. Härligt! Och fina grå bilder :)

    SvaraRadera
  14. ..tror det blir att köpa svart färg för tycker ditt skåp är så fint<3 Kram Sofia

    SvaraRadera
  15. Fina bilder... som alltid. Ja, jag gilla din röda matta.. En varm färg klick. Hihi.
    Så duktig du är som stickar...också. Händiga du. Vilken energi du har.
    Kram på dig
    Eva

    SvaraRadera
  16. Härligt att försjunka sig in i magasinens inspirerandes värld och få en massa tips och ideer igen som kan införlivas i sitt hem.Vilka danska tidningar tycker du är bäst?
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  17. Så underbar och galet vackert hos dig goa Anna- Malin

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  18. Fantastiska bilder som alltid!

    Stor kram till dig,
    Kram Malin

    SvaraRadera
  19. Härligt med lite egentid i soffan!

    Hälsningar Sanna

    SvaraRadera
  20. Så utrolig flotte bilder! Og for et skap! :D Nydelig :)

    SvaraRadera
  21. Så ljuvliga bilder! Älskar de tre fotona! Har du tagit dem? :-) Riktigt snygg redigering!

    SvaraRadera
  22. SÅ otroligt vackra bilder, ert hem är så fantastiskt fint!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  23. TACK för fantastiska bilder, som vanligt! Har hämtat enormt mkt inspiration från din blogg och utan bloggar skulle jag aldrig vetat vilken stil vårt nyrenoverade kök/vardagsrum skulle få. Tack för att du hjälpt mig hitta vår stil. :) KRAM

    SvaraRadera
  24. Jättevackra bilder som alltid.

    Galet snygga kläder du visade i tidigare inlägg!

    Kram Jenny

    SvaraRadera
  25. Låter som du hade en mysig måndag. Ibland måste man bara få "vara".
    Fina bilder som vanligt. ;)

    Kram

    SvaraRadera
  26. Jag har letat och letat så efter inspiration till ett köksbord. Så snubblade jag in på ett av dina gamla inlägg som du gjort om ert köksbord och kände att det var precis ett sådant jag velat ha. Jag har gjort ett inlägg om detta och lånat en bild av dig som jag hopaps är ok.
    Ville bara säga tack för att du är en härlig inspirationskälla.

    Kram Anan

    SvaraRadera
  27. Ser att du läser Lantliv... ;-) Hoppas du gillar!
    Kram Ylva

    SvaraRadera

Tusen tack att just du tar dig tiden att skriva
några rader. Jag uppskattar det mycket.
Ev. frågor jag får, försöker jag svara på
här i kommentarsfältet.

Varma hälsningar
Anna-Malin