måndag 28 januari 2013

Tusen tack!, nystädat & en gnutta lime...

 

 

 

Först måste jag bara få säga ett stort innerligt tack för alla grattishälsningar, mail och sms jag fått angående bloggens flytt till Sköna Hem. Tack!! Det känns ju så fantastiskt roligt. Och idag har jag haft ett mycket givande lunchmöte med min blivande kollega Jannice som driver den fina och proffsiga bloggen Simplicity. Jannice flyttar in på Sköna Hem den 1 februari och vi kommer att komplettera varandra perfekt. Sen är det ju extra kul att vi båda har vår bas i samma stad. Spännande ska det bli!

Annars har jag ägnat helgen åt familjen och passat på att storstäda köket. Delar av resultatet ser ni på bilderna, och jag passade också på att slå till på ett litet citronträd när jag svängde inom det stora varuhuset. Jag gillar den limegröna nyansen och den är grymt snygg mot det svarta och trärena. Tänker nog att jag ska plocka in lite mer av den nyansen här i vår. Sen får vi se hur länge jag klarar av att hålla liv i trädet. Jag har som bekant inga gröna fingrar och pojkarna i huset har gett det 2 veckor. Vi får väl se ;)

Ha en fin måndagskväll.






18 kommentarer:

  1. Då gör jag väl ett nytt försök att kommentera ... hade skrivit en lång en till ditt förra inlägg men den bara försvann!

    I varje fall - stort grattis till flytten! Vad roligt för dig:) Härligt<3
    Självklart kommer jag fortsätta följa dig, du är ju en enorm inspirationskälla!
    Och när jag ser din tulpanbild i förra inlägget, så blir jag lite full i skratt - en liknande bild tog jag i förra veckan utan att ha sett din först. Mäkta stolt är jag, oteknisk som jag är och utan att använda redigeringsprogram (men det ska jag lära mig i år!). Men att jag får mycket inspiration av dig är ingen hemlighet, dina bilder är ljuvliga och kan jag bara nå en liten bit på väg så är jag helnöjd:)

    Tack för all inspiration du delar med dig av!
    Kramar
    Suz

    PS. Vem har gröna fingrar, men måste ändå få prova ha dessa godingar hemma:) Själv har jag ett citronträd på vinterförvaring, men lite orolig för om det ska återhämta sig är jag;)

    SvaraRadera
  2. Det ska blir väldigt roligt och spännande att följa er. Scarlett är grym på bilden och den sitter såklart perfekt där på väggen. Klem

    SvaraRadera
  3. Väldigt fint med limeträdet! Och riktigt fin bild, den nedersta.

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder raring! Gud så roligt med sköna hem, ja både du och Jannice passar ju som handen i handsken där superproffs som ni är på inredning och som du säger ni kommer komplettera varandra perfekt:)

    Kram<3

    SvaraRadera
  5. JA, fy tusan vilket dreamteam:)
    Så himla spännande!

    Cool bild i köket på snygga Scarlet!
    Ja, allt är som vanligt Så snyggt hemma hos dig:)
    Man kan ju inte låta bli att avundas lite;)

    Ha en fin vecka!
    /A i Östersund

    SvaraRadera
  6. Underbara bilder, som vanligt:) Ska verkligen bli kul att följa dig på Sköna hem!!

    Ha en fin kväll!

    Kraam Emma

    SvaraRadera
  7. Det där trädet hade jag behövt idag när de var här och gjorde inredningsreportage....hade bara ett gräsligt olivträd att erbjuda...eller träd...pinne ...*skrattar

    Lycka till nu med både träd och nya jobbet!

    kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  8. Jättefint, som alltid! :)
    Duktiga du som har städat! Det borde man,storstäda köket! :)
    Kram!
    Anne

    SvaraRadera
  9. Heja, heja dig Anna-Malin! Så spännande med bloggflytt och så galet fint det blir när du uppdaterar hemma! Älskar! Kram o fin kväll till dig!

    SvaraRadera
  10. Grattis, va roligt! Älskar dina bilder och kommer med glädje att följa dig hos Sköna hem. :)

    Må så gott!

    SvaraRadera
  11. Grattis igen! Så fint med limeträdet, ett sånt vill jag också ha. Och jag tror mig ha gröna fingrar! :)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Å vad roligt för dig vännen, blir glad när du följer ditt hjärta. Då kan inget bli fel..
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  13. Stort grattis och lycka till även i fortsättningen...och vilket underbart limeträd :).

    /Malin

    SvaraRadera
  14. Emerald Green is Pantone color of the year 2013 so the lime green fits right in. It will be interesting to see how you incorporate this color. I don't have a green thumb either...good luck on keeping the lime tree alive. :)

    SvaraRadera
  15. Lycka till med citronträdet :) Har själv funderat på att skaffa ett sånt! Kanske jag gör det också om du kan hålla det vid liv :)

    SvaraRadera
  16. Ja, men grattis! Vad roligt. :) Jag har lite svårt för det hårda svartvita, men limen gjorde att det blev alldeles underbart vackert!

    SvaraRadera

Tusen tack att just du tar dig tiden att skriva
några rader. Jag uppskattar det mycket.
Ev. frågor jag får, försöker jag svara på
här i kommentarsfältet.

Varma hälsningar
Anna-Malin